Obserwatorzy

sobota, 1 lipca 2017

Szydełko tunezyjskie - zadanie 2 splot podstawowy + haft

Czołem Kochani!

Początek miesiąca i pora na następne zadanie w ramach wspólnej nauki splotów tunezyjskich.
Pamiętajcie, że na każde zadanie macie aż dwa miesiące. Cieszę się, że już kilka osób zdecydowało się na wspólne szydełkowanie, bo mamy naprawdę śliczne prace - zadanie 1 TUTAJ

Dla przypomnienia:
 prace do 1 zadania możecie dorzucać jeszcze przez cały lipiec,
a w zadaniu 2 macie do dyspozycji cały lipiec i sierpień.



Aby nie narzucać zbyt dużego tempa, w kolejnym zadaniu nadal ćwiczymy podstawowe sploty, ale tym razem ozdabiamy je haftem. Kto nie haftuje nie wpada w panikę, ani nie odpuszcza, bo postaram się udowodnić, że zadanie jest bardzo proste - wystarczy zajrzeć do pierwszego tutoriala :-)





Idealnym haftem dla tych splotów jest właśnie haft krzyżykowy ze względu na wyraźnie tworzące się krateczki, zatem możecie korzystać z tych samych wzorów jakich używa się haftując na kanwie. Oczywiście pięknie będzie wyglądał również haft wstążeczkowy, ale nie tylko. 
Dlatego dajemy wam wolną rękę co do rodzaju i wielkości haftu - może to być naprawdę drobiazg, np. raptem kilka krzyżyków :-)


TUTORIAL - jak haftować na splocie tunezyjskim:


How to Cross-Stitch on Tunisian Crochet - FREE Photo Tutorial



TUTORIAL  myjki z haftem:
Tunisian Simple Dish Cloth Pattern

TUTORIAL na poduszkę:

DIY Crochet PATTERN - Learn To Tunisian Crochet Woodland Animals Cross-stitch Throw Pillows - 8" Square Squirrel, Fox, Rabbit (2016008)



TUTORIAL na piękne mitenki (wzór darmowy)

Picture


TUTORIAL - haft z sówką:



INSPIRACJE
Spójrzcie na te piękne przykłady wyszperane w internecie.

here are the potholders that i made for this year's swap.  despite the "claw hand" i really got a kick out of this experiment and i hope the recipients like them.  the concept isn't very complicated -- just 2 squares of single crochet with a simple design cross stitched on one  -- but each one took forever.
https://pl.pinterest.com/pin/482237072589728629/



Simplesmente Fascinante
https://pl.pinterest.com/pin/482237072589728626/


DIY Tunisian Crochet PATTERN - Cotton Pink Rose Bloom Clutch (11" x 11") (tunisian007)
https://www.etsy.com/listing/188857510/diy-tunisian-crochet-pattern-cotton-pink?utm_source=Pinterest&utm_medium=PageTools&utm_campaign=Share


Rose hot water bottle cover
https://pl.pinterest.com/pin/482237072589728623/


Jeśli szukacie małych wzorów haftu krzyżykowego, to jak zwykle całe mnóstwo jest ich na Pintereście, ale nie tylko.
Tutaj kilka przykładowych linków:


******
REGULAMIN

1. Na początku każdego miesiąca będziemy publikowały post z kolejnym zadaniem, posty będą pojawiały się naprzemiennie: raz u Bevy, raz u mnie.
2. Na wykonanie każdego zadania są dwa miesiące. Prace powinny być nowe, niepublikowane wcześniej. Można je zgłaszać również na inne wyzwania.
3. Dołączyć do wspólnej nauki można w każdym momencie, nie ma obowiązku nadrabiania poprzednich etapów.
4. Na każdym etapie można zgłosić dowolną liczbę prac.
5. Prosimy o umieszczenie na pasku bocznym podlinkowanego banera.
6. Planujemy drobne upominki dla najwytrwalszych kursantów.
7. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie.



******

Zapraszam do zabawy.
Wrzucajcie swoje prace żabce, niech jej nie burczy w brzuszku 
z głodu :-)

Gdyby coś nie działało jak należy dajcie znać - pierwszy raz wstawiam żabkę, więc sama nie wiem czy wszystko jest ok.

25 komentarzy:

  1. Najtrudniejszy będzie wybór wzoru do haftowania. Ja już kilka sobie zapisałam i mam wielki dylemat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jak jest za duży wybór to zawsze kłopot:-)

      Usuń
  2. Nawet mi do głowy nie przyszło, że można na tym haftować, nieźle :)
    Musze tylko znaleźć jakiś mały wzór, żeby mi się zmieściło na długość mojego zwykłego szydełka :) Ale chyba dam radę i cos tam wykombinuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidziu, Ty na pewno coś wykombinujesz! Dla Ciebie szydelkowanie i haftowanie to bułka z masłem:-)

      Usuń
  3. Oglądam z podziwem i mogę tylko żałować, że magia haftu i szydełka jest mi obca.
    Uściski, Beatko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, po to właśnie razem się uczymy. Na temat spotów tunezyjskich jeszcze wiem mało, dla mnie to też odkrywanie nowych lądów :-)

      Usuń
  4. Fajnie się bawicie dziewczynki:))))będę Was podglądać co wymyślicie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można nas podglądać, ale nie tylko ;-)
      Zawsze można się przyłączyć:-)

      Usuń
  5. Fajna zabawa, szkoda, że z czasem u mnie krucho:( Ale wszystkim kibicuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas to towar deficytowy. Za kibicowanie dziękujemy, to też motywuje:-)

      Usuń
  6. Mitenki, pokrowiec na taboret (?), termofor i to biało-niebieskie z ostatniego zdjęcia - cudowne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inspirujące, nieprawdaż? Bez haftu aż tak by nie przyciągało wzroku :-)

      Usuń
  7. Ale czad, nie spodziewałam się ze bedzie tak odlotowo. Super zadanie, tylko ten wybór ... 😱
    Już sądziłam, że coś zrobiłaś, bo jestes jako pierwsza w żabce, ale albo źle szukam, albo coś mi się nie otwiera😕
    Pozdrowionka ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że cały czas będzie odlotowo :-)
      Coś zrobiłam nie tak z żabką, muszę to jakoś usunąć, bo jeszcze nic nie zdziałałam w nowym temacie.
      Buziaki.

      Usuń
  8. Skąd wiedziałaś, że właśnie o tym myślałam? Mało brakło, a zadanie drugie odrobiłabym już razem z pierwszym ;) Dobrze, że się powstrzymałam, przynajmniej teraz będę mogła się wykazać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie z szydełkiem tunezyjskim to obawiam się, że często będziesz wyprzedzać nasze pomysły ;-)
      Twoja poducha będzie miała obie strony piękne!

      Usuń
  9. Wow, jakie cudowne inspiracje - oglądając, miałam coraz większy opad szczęki :)
    Z chęcią będę podpatrywać co powstanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż się chce coś zrobić tą metodą. Prześliczne inspiracje. Poczytałam trochę o tej metodzie, wydaje się przystępną, a te aplikacje wyglądają cudownie.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niezwykle prace! W dodatku takie gustowne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczności!! Dawno nie szydełkowałam i pewnie w najbliższym czasie nie będę z braku czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten haft krzyzykowy do mnie przemawia :-) Beatko nie możesz jeszcze do tych inspiracji dorzucić w gratisie trochę czasu ???
    No chciałaby dusza do raju, ale doba mi się skończyła.
    Świetne inspiracje , świetne prace .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Beatko, cuda i cudeńka! Ja oczywiście potrafię szydełkować, ale to zbyt pracochłonne... I nie mam cierpliwości... No, ale hafcik na pracach urzekł mnie;)Może kiedyś spróbuję coś zrobić, ale muszę czekać na natchnienie jak zwykle;) Pozdrawiam Cię cieplutko i buziaki przesyłam;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczne inspiracje! Zachwyciły mnie mitenki i ubranko na taboret. Ciekawa jestem prac które powstaną. Przesyłam serdeczne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  16. Obłędna technika , haft na szydełku pokaże siostrze ona kocha takie nowości :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...