Obserwatorzy

sobota, 1 lipca 2017

Szydełko tunezyjskie - zadanie 2 splot podstawowy + haft

Czołem Kochani!

Początek miesiąca i pora na następne zadanie w ramach wspólnej nauki splotów tunezyjskich.
Pamiętajcie, że na każde zadanie macie aż dwa miesiące. Cieszę się, że już kilka osób zdecydowało się na wspólne szydełkowanie, bo mamy naprawdę śliczne prace - zadanie 1 TUTAJ

Dla przypomnienia:
 prace do 1 zadania możecie dorzucać jeszcze przez cały lipiec,
a w zadaniu 2 macie do dyspozycji cały lipiec i sierpień.



Aby nie narzucać zbyt dużego tempa, w kolejnym zadaniu nadal ćwiczymy podstawowe sploty, ale tym razem ozdabiamy je haftem. Kto nie haftuje nie wpada w panikę, ani nie odpuszcza, bo postaram się udowodnić, że zadanie jest bardzo proste - wystarczy zajrzeć do pierwszego tutoriala :-)





Idealnym haftem dla tych splotów jest właśnie haft krzyżykowy ze względu na wyraźnie tworzące się krateczki, zatem możecie korzystać z tych samych wzorów jakich używa się haftując na kanwie. Oczywiście pięknie będzie wyglądał również haft wstążeczkowy, ale nie tylko. 
Dlatego dajemy wam wolną rękę co do rodzaju i wielkości haftu - może to być naprawdę drobiazg, np. raptem kilka krzyżyków :-)


TUTORIAL - jak haftować na splocie tunezyjskim:


How to Cross-Stitch on Tunisian Crochet - FREE Photo Tutorial



TUTORIAL  myjki z haftem:
Tunisian Simple Dish Cloth Pattern

TUTORIAL na poduszkę:

DIY Crochet PATTERN - Learn To Tunisian Crochet Woodland Animals Cross-stitch Throw Pillows - 8" Square Squirrel, Fox, Rabbit (2016008)



TUTORIAL na piękne mitenki (wzór darmowy)

Picture


TUTORIAL - haft z sówką:



INSPIRACJE
Spójrzcie na te piękne przykłady wyszperane w internecie.

here are the potholders that i made for this year's swap.  despite the "claw hand" i really got a kick out of this experiment and i hope the recipients like them.  the concept isn't very complicated -- just 2 squares of single crochet with a simple design cross stitched on one  -- but each one took forever.
https://pl.pinterest.com/pin/482237072589728629/



Simplesmente Fascinante
https://pl.pinterest.com/pin/482237072589728626/


DIY Tunisian Crochet PATTERN - Cotton Pink Rose Bloom Clutch (11" x 11") (tunisian007)
https://www.etsy.com/listing/188857510/diy-tunisian-crochet-pattern-cotton-pink?utm_source=Pinterest&utm_medium=PageTools&utm_campaign=Share


Rose hot water bottle cover
https://pl.pinterest.com/pin/482237072589728623/


Jeśli szukacie małych wzorów haftu krzyżykowego, to jak zwykle całe mnóstwo jest ich na Pintereście, ale nie tylko.
Tutaj kilka przykładowych linków:


******
REGULAMIN

1. Na początku każdego miesiąca będziemy publikowały post z kolejnym zadaniem, posty będą pojawiały się naprzemiennie: raz u Bevy, raz u mnie.
2. Na wykonanie każdego zadania są dwa miesiące. Prace powinny być nowe, niepublikowane wcześniej. Można je zgłaszać również na inne wyzwania.
3. Dołączyć do wspólnej nauki można w każdym momencie, nie ma obowiązku nadrabiania poprzednich etapów.
4. Na każdym etapie można zgłosić dowolną liczbę prac.
5. Prosimy o umieszczenie na pasku bocznym podlinkowanego banera.
6. Planujemy drobne upominki dla najwytrwalszych kursantów.
7. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie.



******

Zapraszam do zabawy.
Wrzucajcie swoje prace żabce, niech jej nie burczy w brzuszku 
z głodu :-)

Gdyby coś nie działało jak należy dajcie znać - pierwszy raz wstawiam żabkę, więc sama nie wiem czy wszystko jest ok.

27 komentarzy:

  1. Najtrudniejszy będzie wybór wzoru do haftowania. Ja już kilka sobie zapisałam i mam wielki dylemat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jak jest za duży wybór to zawsze kłopot:-)

      Usuń
  2. Nawet mi do głowy nie przyszło, że można na tym haftować, nieźle :)
    Musze tylko znaleźć jakiś mały wzór, żeby mi się zmieściło na długość mojego zwykłego szydełka :) Ale chyba dam radę i cos tam wykombinuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidziu, Ty na pewno coś wykombinujesz! Dla Ciebie szydelkowanie i haftowanie to bułka z masłem:-)

      Usuń
  3. Oglądam z podziwem i mogę tylko żałować, że magia haftu i szydełka jest mi obca.
    Uściski, Beatko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, po to właśnie razem się uczymy. Na temat spotów tunezyjskich jeszcze wiem mało, dla mnie to też odkrywanie nowych lądów :-)

      Usuń
  4. Fajnie się bawicie dziewczynki:))))będę Was podglądać co wymyślicie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można nas podglądać, ale nie tylko ;-)
      Zawsze można się przyłączyć:-)

      Usuń
  5. Fajna zabawa, szkoda, że z czasem u mnie krucho:( Ale wszystkim kibicuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas to towar deficytowy. Za kibicowanie dziękujemy, to też motywuje:-)

      Usuń
  6. Mitenki, pokrowiec na taboret (?), termofor i to biało-niebieskie z ostatniego zdjęcia - cudowne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inspirujące, nieprawdaż? Bez haftu aż tak by nie przyciągało wzroku :-)

      Usuń
  7. Ale czad, nie spodziewałam się ze bedzie tak odlotowo. Super zadanie, tylko ten wybór ... 😱
    Już sądziłam, że coś zrobiłaś, bo jestes jako pierwsza w żabce, ale albo źle szukam, albo coś mi się nie otwiera😕
    Pozdrowionka ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że cały czas będzie odlotowo :-)
      Coś zrobiłam nie tak z żabką, muszę to jakoś usunąć, bo jeszcze nic nie zdziałałam w nowym temacie.
      Buziaki.

      Usuń
  8. Skąd wiedziałaś, że właśnie o tym myślałam? Mało brakło, a zadanie drugie odrobiłabym już razem z pierwszym ;) Dobrze, że się powstrzymałam, przynajmniej teraz będę mogła się wykazać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie z szydełkiem tunezyjskim to obawiam się, że często będziesz wyprzedzać nasze pomysły ;-)
      Twoja poducha będzie miała obie strony piękne!

      Usuń
  9. Wow, jakie cudowne inspiracje - oglądając, miałam coraz większy opad szczęki :)
    Z chęcią będę podpatrywać co powstanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż się chce coś zrobić tą metodą. Prześliczne inspiracje. Poczytałam trochę o tej metodzie, wydaje się przystępną, a te aplikacje wyglądają cudownie.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niezwykle prace! W dodatku takie gustowne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczności!! Dawno nie szydełkowałam i pewnie w najbliższym czasie nie będę z braku czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten haft krzyzykowy do mnie przemawia :-) Beatko nie możesz jeszcze do tych inspiracji dorzucić w gratisie trochę czasu ???
    No chciałaby dusza do raju, ale doba mi się skończyła.
    Świetne inspiracje , świetne prace .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Beatko, cuda i cudeńka! Ja oczywiście potrafię szydełkować, ale to zbyt pracochłonne... I nie mam cierpliwości... No, ale hafcik na pracach urzekł mnie;)Może kiedyś spróbuję coś zrobić, ale muszę czekać na natchnienie jak zwykle;) Pozdrawiam Cię cieplutko i buziaki przesyłam;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczne inspiracje! Zachwyciły mnie mitenki i ubranko na taboret. Ciekawa jestem prac które powstaną. Przesyłam serdeczne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  16. Obłędna technika , haft na szydełku pokaże siostrze ona kocha takie nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam ! Podoba mi się pomysł na wspólną naukę ! Chciałabym się dołączyć do zabawy ,ale nie wiem jak .Banerek udało mi się umieścić z boku strony , (nawet działa ) ale co dalej ? Proszę o pomoc , Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, był problem z żabką, ale już jest widoczna na kolejny miesiąc więc mam nadzieję, że uda Ci się bezproblemowo dodać Twój post do żabki. Jakby co napisz maila lub podaj adres to sama dodam.
      Cieszę się, że dołączyłaś do zabawy!
      Pozdrawiam.

      Usuń

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...