Obserwatorzy

piątek, 1 września 2017

Szydełko tunezyjskie - zadanie 4 - ażury

Czołem Kochani!

Przez ostatnie dwa tygodnie byłam na pracowitym urlopie. Do domu wróciłam na "ostatnią" chwilę by siąść do komputera i napisać co Wam przygotowałam w naszej wspólnej nauce szydełkowania tunezyjskiego.



W czwartym już zadaniu zajmiemy się ażurami.
Temat bardzo wdzięczny, lekki i przyjemny :-). Mnie się marzy ażurowy szal, a co z marzeń wyniknie to jak zwykle czas pokaże.

Tymczasem mam dla Was kilka inspiracji i podpowiedzi jak wykonać ażurowe sploty.

Chyba najprostszym ażurem jest siatka słupkowa. Prosta i efektowna!

Kursy na różne siateczki znajdziecie m.in. na YT:






Bardziej skomplikowany ażur z szewronów:


I krateczka wg wzoru z książki Ireny Koteckiej:

Na tym filmiku BeaK ładnie tłumaczy jak bardzo zmieniło się nazewnictwo i jak dobrze wyliczyć ilość oczek do tego wzoru - bardzo polecam :-)
Jeszcze jeden ażur od BeaK:



Kliknięcie na zdjęcie przeniesie Was do strony ze wzorami.

Śliczny szal - wzór Elisa Purnell:



Kolejne szalowe cudeńko - wzór Caron Tunisian Wrap




Ponownie szal - wzór Elisa Purnell:


Właśnie sobie uświadomiłam, że moje dotychczasowe prace też były w tej kolorystyce :-)


Dla odmiany śliczne ażurowe wdzianko - wzór Juliette Bezold


Wracamy do szalików:


Kolejny wzór, który mnie urzekł - by Lena Skvagerson


Znowu w niebieskościach - wzór Yuliya Tkacheva


A co powiecie by zastosować taki ścieg - wzór Thalicreations:



Legendary Shawls
by Aoibhe Ni


******

Dla przypomnienia:

na zadanie 4 macie czas do końca października,
a na zadanie 3 (entrelac u Bevy) jeszcze do końca września.

W każdej chwili można się przyłączyć i nie ma obowiązku udziału w każdym zadaniu.

******

Bardzo dziękujemy za dotychczasowe piękne prace. 
Są bardzo inspirujące!
Te sploty nieustannie mnie zaskakują swoimi możliwościami.

Pozdrawiam serdecznie!
I życzę bezbolesnego powrotu do szkoły :-)




21 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie, zawsze mi się marzyła taka ażurowa chusta. Piękne inspiracje Beatko. Pytanie czy dam radę ?? a właściwie czy znajdę czas bo to jest teraz u mnie priorytet.
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że urlop udany (mimo, że pracowity) :) Piękne inspiracje, zwłaszcza szale - nie dziwię się, że Tobie też się taki marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten ostatni ścieg bardzo ładny, no i włóczka niebieska, powodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne jest to wdzianko! Zerknęłam też na wzór Aoibhe Ni na szal (jest tam jeden darmowy) i przyznam, że dłuższą chwilę zajęło mi zrozumienie jak to jest zrobione.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba temat tej lekcji, te chusty są przepiękne, no istne cuda. Już widzę tę ostatnią w takiej ognistej jesiennej czerwieni, tylko kiedy? Jestem w trakcie dziergania entrelaca, ale do końca jeszcze daleko. Ale tak mi się ta chusta podoba... ech. Postaram się, nawet bardzo. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robi się coraz trudniej, postaram się coś wymodzić, piękne inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wzorki fajne, a taka chusta super, ale już nie na moje szydełko, więc nie wiem czy w tym miesiącu dam radę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Temat bardzo ciekawy ,super inspiracje ! Może nie będę oryginalna ,ale zamierzam stworzyć szalik . Może z kilku wzorów ? Pozdrawiam serdecznie , Dorota

    OdpowiedzUsuń
  9. No i mam zagwozdkę - co tu wymyślić? Szale i chusty nie są dla mnie. Jeden ze wzorów bardzo mi się spodobał. Trzeba teraz znaleźć dla niego zastosowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne są te szale, to wspaniałe inspiracje. Życzę wszystkim dobrej zabawy.
    Miłego tygodnia Beatko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oooo..to już wyższa półka z umiejętnościami.Trzeba będzie się przyłożyć porządnie. Dopiero enterlaca dłubię :(

    OdpowiedzUsuń
  12. zapisuje sobie te wszystkie lekcje, moze kiedyś znajdę więcej czasu, bo szydełko już mam;D

    OdpowiedzUsuń
  13. ale piękne szale! tez mi się taki marzy...ale wbrew pozorom to nie brak umiejętności lecz czasu powoduje, że chyba pozostanie on w sferach marzeń...
    A przeciez to takie łatwe jest. Stosunkowo. ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne ściegi. Nie wiem czy dam radę. Popróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam serdecznie 1 właśnie chciałam dodać mój ażurowy szal do zadania ,ale nie widzę żabki ! Czy będzie jeszcze ? Pozdrawiam serdecznie ,Dorota

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...