Obserwatorzy

środa, 25 listopada 2015

Jak zrobić ozdobne pudełko, niekoniecznie czekoladowe ;-)

Czołem Kochani!

Nie myślcie sobie, że w zabawie w Cykliczne Kolorki poszłam tym razem na łatwiznę. 
Jeszcze oszczędzam nadgarstek, bo boli nawet przy przeciąganiu igły... Pomyślałam jednak, że nikt się tu nie obrazi jak podpowiem jak ja robię swoje pudełeczka, tym bardziej że kilka razy byłam już o to pytana. Zademonstruję na brązowym kartoniku, który w kolorystykę jakoś się wpisuje.
Nie mam żadnych magicznych narzędzi, więc wykorzystuję to co wszyscy mają w domu.





Najpierw parę fotek z czekoladowymi Sharonkami. Bardzo podoba mi się to zestawienie kolorów - czekolada i pomarańcze, po prostu smacznie!
 Użyłam jadeitów i prześlicznych koralików Galaxy:





******

Co nam będzie potrzebne do zrobienia pudełka?

- ozdobny papier/karton, gramatura najlepiej 220-300g,
2 arkusze A4 (lub 1 większy)
- nożyczki
- ołówek, najlepiej twardy, 
- linijka

Swoje pudełka na biżuterię zwykle robię w rozmiarze 9x9 cm i wysokości 2 cm.
Na papierze rysujemy siatkę mocno dociskając ołówek, bo to nam pozwoli na łatwiejsze zaginanie papieru w tych miejscach.


przy wskazanych wymiarach 9x9/2 cm wyznaczam sobie odpowiednio linie co

0,5 cm, 2,5 cm, 4,5 cm, 13,5 cm, 15,5 cm, 17,5 cm, 18 cm

odcinam zbędny pasek, tak aby powstał taki kwadrat z liniami:


następnie odcinamy zbędne kwadraciki i nacinamy pozostałe tak jak widać na zdjęciu:


teraz zaginamy wzdłuż zaznaczonych linii, pójdzie gładko :-)


najwęższe skrzydełka (o,5 cm) odginamy w drugą stronę

 małe zbliżenie:

a teraz zaczynamy składanie
To już zrobicie intuicyjnie - małe kwadratowe skrzydełka chowamy pod dłuższymi:


i mamy jedną część zrobioną! bez kleju!
gwarantuję że będzie się trzymało, ale jak chcecie możecie użyć kleju


A teraz robimy drugą część, w zależności od grubości papieru powinna być większa o 2-3 mm.

Czyli zaznaczamy linie co:
0,5 cm, 2,5 cm, 4,5 cm, 13,7 cm, 15,7 cm, 17,7 cm. 18,2 cm
i składamy dokładnie tak samo jak pierwszą część. 

Paski, które pozostały po odcięciu papieru z arkuszu A4 można wyciąć i włożyć do środka każdej części. Powinny mieć o 1 mm mniej , czyli albo 8,9 x 8,9 cm, albo 9,1 x9,1  cm (dół i góra)

Do środka można włożyć gąbkę, albo inny wypełniacz:



To bardzo prosty sposób na wykonanie pudełka, jeśli macie jeszcze jakieś pytania to pytajcie śmiało!

******

Czekoladowy kolor?
Chyba najlepiej lubię w postaci... czekolady i kawy :-). 
Bez czekolady przeżyję, bez kawy niekoniecznie.
Nie jest to kolor, który szczególnie przykuwa moją uwagę, chyba nawet nie mam takiego w ciuchach... hmmm...

******

Dziękuję za wszystkie komentarze :-)
Serdecznie pozdrawiam.









37 komentarzy:

  1. Śliczne sharonki:) u ciebie to w każdym kolorze są przepięknie dobrane i cudnie sie prezentują:)
    Pudełeczko też takie właśnie robię, w różnych rozmiarach, takich jakie akurat potrzebuję:) czasami delikatnie podklejam albo te najmniejsze skrzydełka, albo przyklejam na spód dodatkowy kartonik, który zarówno zdobi, jak i wzmacnia pudełko. Z tymi gąbkami mam kłopot, bo nie mam ich skąd wziąć.
    A jeszcze co do rysowania linii ołówkiem. Ja linie i zaznaczenia robię... szydełkiem:) jest wystarczająco cienkie, mocne, a jednocześnie nie jest ostre, fajnie się po takich liniach zagina i wycina też, nie trzeba się bać, ze ołówek będzie widać na jasnym papierze:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, masz absolutną rację, że szydełko świetnie się do tego nadaje, albo np. wypisany długopis. Ołówek mam zawsze pod ręką, i podejrzewam, że większość osób prędzej znajdzie w domu ołówek niż szydełko :-).
      Z gąbkami czarnymi na razie nie mam problemu, bo w pracy pomyśleli o mnie i zamiast wyrzucić, ktoś od razu krzyknął "Beacie się przydadzą" :-). Może jakiegoś tapicera masz pod ręką? Zawsze jakieś kawałki mogą mu zostać. Może w sklepach budowlanych...
      Buziaki :-)

      Usuń
  2. Bransoletki śliczne, a pudełeczko spróbuję wykonać

    OdpowiedzUsuń
  3. Zestawienie kolorystyczne bransoletek super, a wykonanie pudełka wygląda na bardzo łatwe ale to pewnie pozory :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze a ja myślę ostatnio jak zrobić pudełeczko,a u Ciebie taki super kursik;) Na pewno się przyda;) Dziękuję za odwiedziny-jest mi bardzo miło;) Pudełeczko wyszło pięknie-takie równiutkie i kolorki super;) Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coraz bardziej przekonuje się do połączenia brązu z pomarańczem, choć wcześniej jakoś rzedko te dwa kolory ze sobą łączyłam. Bransoletki super, w tym kolorze bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam pojęcia, że pudełeczko jest ręcznie robione !Aż się zdziwiłam bo jest takie idealne ! Cudnie ! Branzoletki są prześliczne,idealne połączenia kolorystyczne. Aż apetyt rośnie na czekoladę ;) Szczególnie podoba mi się pomarańczowa :)Pozdrawiam i całuję :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowo. Prawdę mówiąc myślałam, że kupujesz gotowe pudełeczka - każde jest takie idealne. Ja robię troszkę inaczej. Na kartkę musi być znacznie większe - ciekawe czy według Twojego szablonu też będzie się tak dobrze trzymać. Muszę spróbować. Bransoletki jak zwykle śliczne. Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Beatko pieknie dziekuje za super kursik na pudełeczko . Co prawda biżutków nie robię , ale jak juz wiem jak to sie składa to sobie zmodyfikuje wielkośc do swoich potrzeb . To bardzo pomocny kursik i myslę , że wiele osób z niego skorzysta.
    Sharonki śliczne m więc mysle i że i Stafanowi sie spodobaja.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Bransoletki wyglądają uroczo - a w stadku robią niesamowite wrażenie - taki zalew czekoladowo-owocowej tęczy :)
    Świetna instrukcja na pudełko - prosta, czytelna i przejrzysta. Twoje pudełka są takie perfekcyjne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Beatko, bransoletki są prześliczne. Połączenie kolorystyczne jest właśnie takie jak napisałaś, smaczne (choć nie lubię czekolady). A może dlatego, że nie lubię czekolady, to powiem, że jest takie ciepłe i mięciutkie :)))))
    Kursik na pudełeczko rewelacyjny i na pewno będzie wykorzystany nie jeden raz przez osoby zainteresowane.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. SUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPEEEEEEEERRRRRRRRR Kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. superprzydatny kurs, zwłaszcza w okresie przedświątecznym!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Oooo, dzięki za kursik, przed świętami akurat się przyda :)
    Czekoladowo-pomarańczowe Sharonki prezentują się pięknie i smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Połączenie czekolady z pomarańczami to coś, co lubię. Miałam kiedyś dwie czekoladowe garsonki i oczywiśćie nosiłam do nich pomarańczowe bluzki. Bransoletki śliczne, a pudełko zgapię przy najbliższej okazji - dzięki za "przepis".

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za kursik! Na pewno skorzystam:-) bransoletki są świetne, szczególnie podobają mi się te ciemne, a koraliki galaxy są super, pierwszy raz spotykam się z tą nazwą i koralikami, ale bardzo mi się podobają:-) pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Własnie. Bardzo fajny kursik i przydatny. Napewno z niego skorzystam. Dziekuję. bransoletki bardzo apetyczne. Ten zestaw kolorów jest jednak bardzo ładny. Wracaj do zdrowia, a raczej do pełnej sprawności. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo fajny kursik pudełkowy:))))

    OdpowiedzUsuń
  18. piękne bransoletki i super kursik na pudełeczko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Połączenie kolorków w tych bransoletkach to prawdziwe cudo :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoje sharonki jak zwykle zjawiskowe. Uwielbiam taką kolorystykę, szczególnie jesienią :)
    To pudełeczko wygląda podejrzanie prosto, moja Zosia właśnie przymierza się do zrobienia czegoś w tym stylu, muszę podrzucić jej pomysł, niech młoda przetestuje, bo mnie się też takie przydadzą ;-)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestowałam! Wprawdzie młoda scedowała na mnie produkcję pudełek, ale zrobiłam je z przyjemnością. Pudełeczko jest genialnie proste i faktycznie trzyma się bez kleju. Bardzo Ci Beatko dziękuję za ten kursik :)

      Usuń
    2. Super! Cieszę się, że kursik przetestowany. O to chodzi by było prosto, szybko i efektownie :-)

      Usuń
  21. Piękne bransoletki ;) Pudełko też i bardzo prosty kursik :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Beatko jak miło wejść do Ciebie ,poczytać co i jak ,pooglądać cudne sharonki,normalnie pełnia szczęścia mnie teraz spotkała.Bransoletki cudne,ja bardzo lubię połaczenie brązów z pomarańczem i dziwię,że niektórzy zaskoczeni że to nagle daje efekt .Przecież to typowe jesienne kolorki,więc raczej nie ma co się dziwić ,że pasują do siebie .
    A teraz życzę i Tobie i sobie takiego humoru jak mam w tej chwili ,czyli jest ok
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  23. no widzisz, ja ciągle powtarzam, że mamy wiele wspolnego, też bez czekolady przeżyję, bez kawy...umrę w tym samym momencie kiedy ogłoszą, że już jej nie będzie! ;-D
    ( albo znajdę sobie inne "pobudzające" hobby ;-P )

    twoje sharonki jak zwykle świetne, masz oko do pięknych koralików, lubię takie czekoladowe kolorki :-)

    a pudełeczko w czas mi "posunęłaś" , właśnie miałam rozgryzać wymiarowanie takiego bezklejowego pudełka...i voila! po co wyważać otwarte drzwi... (miotła ci podszepnęła czy jak...? ;-P)

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczne bransoletki i super kursik na pudełko:) Za kursik dziękuję, muszę zaopatrzeć się w karton i spróbować zrobić takie pudełeczko. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pudełko prezentuje się przepięknie i super, że pokazałaś jak je wykonałaś - kiedyś na pewno skorzystam :)

    Ps. Bardzo serdecznie zapraszam do mnie na rozdawajkę z okazji urodzin bloga: http://annawojnar.blogspot.com/2015/11/papierowa-rocznica-papierowe-candy.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajne pudełko Beatko i z chęcią skorzystam z podpowiedzi już parę razy przybierałam się do zrobienia pudełka bez kleju, teraz mam dokładnie wytłumaczone co i jak dziękuję za instruktarz:0 pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ fajny tutorial, dziękuję!!! Sliczne pudełeczko. Na pewno skorzystam z Twojego kursiku.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bransoletki przeurocze, a pudełko świetna sprawa! :) Teraz przed świętami taki tutorial na pewno się przyda! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Pudełeczko w sam raz pasuje do tych prześlicznych bransoletek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. faktycznie prosty sposób na wykonanie pudełka :) święta coraz bliżej więc przyda się :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bransoletki bardzo eleganckie. Dzięki za przepis na pudełeczko:))

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne bransoletki i bardzo przydatny pomysł na pudełeczko ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. bransoletki fajne ale to pudełeczko to bajer!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...